Pauliina

Alla inlägg under augusti 2010

...

Av Pauliina - 12 augusti 2010 11:19

....Good Morning Sunshines  

Vad ska ni göra idag då?

Jag ska kanske till Angered Centrum med Bella,

Måste hämta en sånn dära lapp till " street jazz " och fylla på,

Sen så kanske vi går till Roza och e lite med henne ,

Fast det blir isåfall vid 2-4 tiden jag åker ner till henne,

Saknar er  :'/

Men skolan börjar om 6 dagar :'/   

Både Kul och tråkigt    

Nu ska jag Spela lite Habbo , haha ....   Dom hälsar ;) haha LOL.

http://twilightguide.com/tg/wp-content/uploads/2009/09/1e.gif





aja nu ska jag spela :P

Tråkigt men jaja , pusshej (L)



 

Av Pauliina - 11 augusti 2010 23:10

Ååh , nu e jag trött efter en lång och tråkig blandannat regnig dag,

Så jag ska nog lägga mej snart,


http://taiiiny.blogg.se/images/2009/god-natt-sov-gott_50345989.jpg


// Pauliina

Av Pauliina - 11 augusti 2010 18:30

Vill du se en stjärna? Titta uppåt!

Klicka för att se större bild.
  Klicka för att se större bild.

Blogga om artikeln

Länka till artikeln från ditt blogginlägg - kopiera den här adressen:

För att komma med i listningen här behöver du också ha presenterat din blogg på Bloggportalen Läs mer här!

Aftonbladet.se ansvarar inte för det som står i bloggarna.

 

Tre dagar av stjärnfall väntar

Vad drömmer du om?

Mer pengar, nytt jobb, tur i kärlek?

Ta det lugnt, nu kommer årets största stjärnfall, så du kan önska dig alltihop.

Jorden kör rakt igenom ett fält med kometrester och när de kommer in i atmosfären kommer det att bli gott om stjärnfall.

– I vanliga fall är det ett per timme. Nu är det 50-60 timmen, säger Niklas Henricson, chef för Tycho Brahe-observatoriet utanför Malmö.

Järn och kisel

Partiklarna som brinner upp är oftast inte mer än några centimeter stora men avger ett kraftigt sken. Den lyser upp under ungefär en sekund.

– Stjärnfallet går att se i hela Sverige. Molnfritt och mörkt är bäst. Blotta ögat går alldeles utmärkt, säger Niklas Henricson.

Partiklarna är löst uppbyggda och består av olika metaller och gaser. Samt en del is.

Meteorstorm

Stjärnfallet kulminerar natten mellan torsdag och fredag. Om vi har riktigt tur kan det bli tal om meteorstorm.

– Då faller det fem, sex stycken per sekund.

– Detta är en av de mest spännande sakerna som händer i sommar, säger Niklas Henricson.

Blicka norrut

För att verkligen se stjärnfallen bör man ha lite tålamod. Med blicken fäst norr, eller aningen nordost, i några minuter bör man få syn på skådespelet.

– Ta med en tröja. Det är ju lite kallt på natten. Titta mot stjärnbilden Cassiopeja som ser ut som ett W.

Natten mot lördag har stjärnfallen avtagit i styrka.


Av Pauliina - 11 augusti 2010 16:29

Hej , nu har jag kollat på " 16 wishes " på datorn,

Jag kollade på en hemsida , ( jätte bra )

Ehm det va jätte rolig och det e verkligen ett filmtips !

Några Bilder från filmen...


...http://www.disnology.com/wp-content/uploads/2010/05/Debby-Ryan-16-Wishes.jpg


http://www.disneydreaming.com/wp-content/uploads/2010/05/Debby-Ryan-16-Wishes2.jpg


http://3.bp.blogspot.com/_cib_9Ae1H68/TCui7YEk6EI/AAAAAAAACOU/MtynudL9hPo/s1600/1zy8wmd.jpg


Nu ska jag Kolla på nått nytt ;)



Pusshej  

Av Pauliina - 11 augusti 2010 11:39

Idag kanske Felicia kommer ,vi ska nog upp till fjällkåpan och kommer nog att hänga Där.

Om Linus o dom e där e vi nog där. (:

Annars E vi hos mej,

Nu ska jag kolla på tv,



Pusshej


 



Av Pauliina - 11 augusti 2010 11:34


ChuueChuue ; )


Vaknade nyss,Sitter å snackar med hampus , haahaa :P

Ja juste glömde säga igår att mamma sa att jag ska till kulturkalaset här i göteborg på söndag,

det kommer bli kul att kollla på hammarkulle festivalen där :P

Sen ska jag köpa nya tight jeans , och basebalKofta :)



Bilder från nyss .

Morgon Ruffs , O.o



   



 

Av Pauliina - 10 augusti 2010 21:05

Ett snabbt svar på nån fråga ^^


brukar du ha nya pojkvänner

av gurkan




Svar: Njaaa, Det kan ta nån månad , innan det kanske tar slut med det får man inte hoppas på ;) O.o?

Av Pauliina - 10 augusti 2010 20:56

Sholahopp !! <3


Slänger bara snabbt in dagens Hiss  ~  Diss


Jeans Leggings


 


Jag har själv ett par Likadana fast ljusa, Och jag gillar dom mkt , så det blir definitift Hiss.


 

Åh Kär I Skorna :o ?

Men jag kan endå inte gå i sånna .....än     


Nu ska jag spela Mitt favorit spel " habbo " haha börjat nörda det igen O.o

E ju ganska rik så man får passa på   



 

.

Presentation


namn: Pauliina

Ålder: 12

Bor: Hemma xD

Intressen: Blogga, vara med kompisar och mycket mer...

Övrigt: Jag är bruden som ni hatar att älska ;D

Ni kommer inte ångra att ni klicka!

Fråga mig

10 besvarade frågor

Nedräkningar

Sök i bloggen

Omröstning

Tycker du att jag bloggar bra?
 Ja
 Nej

Besök & Köp!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

~ ^`+'_* Bloggerfy *_'+´^ ~

-

www.cocoo.se
< a href="http://www.cocoo.se" target="_blank">www.cocoo.se

- Jag älskar cocoo ^^

Senaste inläggen

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards